سرود عشق،وب لژیون همسفر شهلا
رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند
درباره وبلاگ


سلام به جمع دوستان محبت، آن عزیزانی که دور هم جمع شده‌اند تا محبت خویش را نشانی از محبت بیکران بدانند، ما همه برای انسان‌هایی چون شما، احترام انسانی، قائل هستیم و امیدواریم این نشان را هیچ وقت از یاد نبرید. فقط توفیق شمارا در پایان این راه از الله می‌خواهیم. در این مکان شما، دل‌هایی هستند که می‌خواهند بدانند که آیا می‌شود به آن درجه، ارتقا یافت که هیچ موضوع دیگری به طور مشکل مطرح نشود؟ البته به دو طریق می‌شود با تفکر و بی تفکر.
به تک تک انسان‌ها میگوییم که در پایان یک نقطه و آغاز نقطه دیگر آتچه با خود می‌خواهند همراه داشته باشند با تفکر و اندیشه باشد، بدون هیچ ترس و خوف می‌توانید به بلندترین سلسله جبال‌ها، راه بیابید.
دعای خیر ما همراه شما می‌باشد.
و این وبلاک متعلق به لژیون همسفر شهلا در شعبه شیخ بهایی اصفهان می‌باشد

مدیر وبلاگ : شهلا شیخ
شنبه 7 اسفند 1395 :: نویسنده : شهلا شیخ


یک راهنما مثل یک باغبان است که اولش سختی دارد ولی وقتی شاگردانش آموزش گرفته وبه رهایی رسیدند می فهمدکه به چه محصول خوبی رسیده وچه عمل عظیمی انجام گرفته است که همان احیای نفوس است؛ اما این آموزش ممکن نیست مگر اینکه شرایط فراهم باشد و متون آموزشی مهیا باشد؛ خود شخص بخواهد، راهنما موجود باشد، درس بر قرار باشد، کلاس، سی دی آ موزشی درست باشد وهمه چیزفراهم باشد آتوقت ما به نتیجه می‌رسیم.



استاد: هرعملی باید سر جای خودش انجام شود (زمان خاص خودش) مانند رطب رسیده شود که بدون بالا رفتن از اشجارمیشود آن را تناول کرد.

شاگرد: نیک می دانید که برای انجام کارها مسائل زیادی مطرح است. گاهی با خود فکر می‌کنیم از سرعت لازم بر خوردار تیستیم خواهش می‌کنم اگر موردی یامشکل خاصی را احساس می‌کنید و یا در آموزش نقصی وجود دارد یا مطلب خاصی مطرح است که مورد نظر شماست مرا به گونه ای مطلع کنید.

استاد: ما در مواردی که ضروری است ولازم باشد شما را از آن آگاه می نمائی‌ام در کل امورات جاریه در کمال آرامش در حرکت باشید، ما نمی‌گوییم عجله نکنید و یا موضو عاتی را کنار بگذارید اما با حرکت طوفان طوری عمل بنمائیم که هر انسانی از آنچه آموخته می نمائی‌ام به همه ادوار دلالت نمایید.

بعضی از عمل‌ها باید در زمان خاص خودش انجام شود مانند رطب رسیده که بدون بالا رفتن از اشجار می‌شود آن‌ها را تناول کرد.

زمان واوضاعی که از ظلم بر مردمان بر خود کرده‌اید آسمان هم به غرش در آمده است وشاید هم قادر به انجام عدالت نبود، اما شروع وآغاز را فقط یک فرمان است که باید باشدحال این فرمان به صورت مختلف می‌تواند مکتوب یشود، می تواندبا زبان یا لسان غیبی مکتوب شود و برسد البته با صلاح دید؛ بصورت کلی یا جزء به جزء ارسال می‌گردد.

 


زمام دار راستی می‌گوید: جهان‌ها را ما خلق نکرده‌ایم وما هم به تنهایی قادر به اداره  امورات نبوده و نیستیم؛ اما قوانین الهی را می‌توانیم با کمک فرستادگان با فرمان به جهاتی که مد نظر ال..است شهرها را آباد وقابل سکونت بنمائیم و این یک حکم و لسان عمل امکان دارد، آموزش وتعلیم درست زمان می‌برد؛ اما در ابتدا سخت می‌نماید ولی وقتی محصول سالم بدون هیچ عیبی بیرون بدهد. انگاه باغبان می‌داند که چه عمل عظیمی را به انجام رسانده و این ممکن نیست و در صورتی امکان دارد که زمین سخت نباشد و آب و خاک آن از آنچه لازم است برخوردار باشد؛ یعنی آماده باشد ما به آنچه به شما رسیده و توسط دوستان و یاران خوب مکتوب شده می دانیم که در آیتده برای شما حق و آنچه حق است؛ یعنی مقرر بودن در مجموع عظیم بر قرار خواهد شد و این بر پا کنندگان از اقوام مختلف خواهند بود پس تعقل وتفکر عمیق در باره آن‌ها بنماییم.

هر کاری باید در زمان خودش انجام شود.

مثل درخت خرما که باید صبرکنیم تا خودش برسد و بیفتد بعد آمادهٔ خوردن است یا درخت گردو که باید صبر کنیم تا زمان لازم برسد و این در تمام مسائل زندگی مطرح است.

خواسته ای داریم که نمی‌دانیم کجا مطرح کنیم، چگونه مطرح کنیم، چه زمانی مطرح کنیم. وقتی ما چیزی را از کسی می‌خواهیم باید در مورد خواسته خود حسابگر باشیم و مانند سه ضلع مثلث خواسته خود را با رعایت سه ویژگی مطرح کنیم در هر خواسته باید(1) مکان مناسب، (2)زمان مناسب،(3) کلام مناسب را رعایت کنیم تابرآورده شود؛ که اگر این سه خواسته را رعایت نکنیم به خواسته خود نخواهیم رسید

بعضی وقتها شما یک خواسته را دارین در بدترین نوع کلمات مطرح میکنید. این خواسته برآورده نمیشود،

 ولی در یک شرایط دیگری میگوئید خواسته شما برآورده میشود. مثلاً  در خانه : یکی از اعضای خانواده یک درگیری یا مشکلی سر کارش داشته است یا مثلاً ماشینش را جریمه کرده اند یا تصادف کرده و یا جرثقیل ماشینش را برده، آمده خانه هنوز کفشها را در نیاورده و دستها را نشسته، شما یقه اش را میگیری که پس این قبض آب یا تلفن رو چرا پرداخت نکردی، اونجا هیچ چیز مناسب نیست، نه زمان، نه مکان، نه موقعیت و نه شما با کلمات مناسبی این خواسته را گفتی.


حقیقت مثل یک تکه گل است  که شما می‌توانید  آنرابه یک مجسمه زیبا تبدیل کنید و نیز می‌توانید به عنوان یک کلوخ زشت ارائه دهید. برخورد خیلی مهم است، حتی نوع ایستادن در مطرح کردن خواسته خیلی مهم است وقتی شما به یک اداره می‌روید وبی اجازه می‌نشینید و با لحن بد هم  با کار مندان حر ف می‌زنید پس دیگر نباید انتظار داشته باشیم که کارمان در اسرع وقت رسیدگی شود. خیال نکنید شما هر چیزی را خواستید در هر زمان و هر مکان وبا هر کلماتی بر آورده می‌شود. هر عملی بایدزمان وموقعیتش فرا برسد


من اگر آقایی بیاید که با من حرف بزند دستش توی جیبش باشد به اون میگم اول دستت را در بیاور، چون میخواهم تربیتش کنم بهش یاد بدم. پس یکسری از خواسته های ما به دلیل اینکه زمان و مکان و وضعیت مناسب نیست برآورده نمیشود.

من یک دعوای حقوقی داشتم و طرف من هم دارای یک مقام و منسبی بود وقتی وارد اتاق قاضی شدیم من خیلی مرتب و مؤدبانه جلوی قاضی ایستادم و قاضی زیر چشمی حواسش بود که ما چگونه وارد اتاق شدیم و طرف من رفت و خیلی راحت جلوی قاضی روی صندلی نشست و پاشو روی هم انداخت، قاضی به او گفت کی گفت تو بشینی بلند شو و به من گفت شما بفرمائید همانجا حکم صادر شد حالا هر چی هم اون بگه و حقم با اون باشه، در وحله اول نشان داد به قاضی که اون بی ادب هست و این با ادب و بالاخره چون انسان است دوست دارد اگر رأی رابه اون بده ولی حق را به مؤدبه بدهد.

واین مهم‌ترین پارامتر است. چنانچه اگر خرما نرسیده باشد وشما از درخت بالا برویدنصیب شما ممکن است مصدومیت ویا خرمای کال و نارس باشد.

شاگرد: نیک میدانید که برای انجام کارها مسائل زیادی مطرح است گاهی با خود فکر میکنم از سرعت لازم برخوردار نیستم خواهش میکنم اگر موردی یا شکل خاصی را مشاهده میکنید و یا در آموزش نقصی وجود دارد و یا مطلب خاصی مطرح است که مورد نظر شماست مرا به گونه ای مطلع کنید.

همهٔ انسان‌ها تقریباً ۹۹ درصد انها همیشه فکر می‌کنند از برنامه عقب هستند چون خیلی برنامه‌ها دارند. سرعت در برخی از کارها درست نیست چون بعضی مواقع سرعت بالا باعث حوادث می‌شود ویا ایجاد مشکل می‌کند. مثل سرعت بالا در رانندگی. هم سرعت بالا وهم سرعت پایین ایجاد مشکل می‌کند.

 

ما در تمامی مراحل باید در آرامش حرکت کنیم، زود جوش نیاوریم، برخورد درست با مردم داشته باشیم وقتی آرام با مردم حرف بزنیم آرامش را منتقل می‌کنیم (در رانندگی، کاروهمهٔ مسائل ...) آرامش به زودی بدست نمی‌آید. باید مشکلات را حل کنیم بعد آرامش بدست می‌آید. نمی‌گوییم عجله نکنید در بعضی از کارها باید سرعت لازم را داشته باشید و نباید بعضی از کارها را کنار بگذاریم مثلاً: من اصلاً تفریح نمی‌روم، کتاب نمی‌خوانم، غذا نمی‌خورم؛ این‌ها درست نیست وما باید زندگی بر خور دار باشیمچون یکی از مسائل مهم در حیات خود خی‌ات است فقط هدف  مهم نیست فرض می‌کنیم به جایگاه ومرتبه ای رسیدیم حالا می‌خواهیم چه کار کنیم؟ همه چیز را می‌خواهیم تا به حال خوش وحی‌ات برسیم ولازم نیست که تارک دنیا بشویم وریاضت بکشیم بلکه حق حیات وزندگی را داریم باید آن حال خوش را داشته باشیم. آنچنان که در کتاب شریف آمده: ما با دست خودمان نفس خودمان را نکشیم وآن نعمت‌هایی که خدا بر ما حلال کرده را حرام نکنیم. نباید تارک دنیا وزاهد شویم زاهد شویم که چه؟ خداوند این حیات را برای ما خلق کرد تا از نعمت‌ها بهرمند شویم ما باید فقط در صراط مستقیم حرکت کنیم افراط وتفریط نکنیم

 

در زندگی  یک سری مشکلات ریز ودرشت به طریق مختلف  در زندگی برای همه پیش می‌آید (مشکلات زندگی) حال کوچک یا بزرگ. با حرکت طوفان طوری عمل نمایید که بتوانید طوفان را رد کنید وکنار بگذارید. برای مثال: در قدیم که مردم با شتر مسافرت می‌کردند در کویر یک مرتبه طوفان شن می‌شد شتربان فوراً شترها را می‌خواباند و زانوهایشان را بهم می‌بست که بلند نشوند و خود را با چادر شب می‌پوشاند و پشت شترها می‌ماند تا طوفان تمام شود ‌.

باید بدانیم با طوفان چطور برخورد کنیم تا در امان باشیم و طوفان را رد کنیم در زندگی هر کدام از ما طوفان هست و انسانی را نمی‌توانید پیدا کنید که مشکلات در زندگی‌اش نباشد، بلکه باید صبور و بردبار باشیم و یاد بگیریم چطور از این طوفان‌ها خارج شویم و تا زمانی که یاد نگیریم چطور با مشکل برخورد کنیم آن موقع هست که مشکلاتمان حل نمی‌شود. وتا زمانی که یاد نگیریم مشکل را حل کنیم آن مسئله ما را رها نمی‌کند اعتیاد هم همینطور است ما تا زمانی که آن را یاد نگیریم آن را چطور درمان کنیم  وجود دارد و دوباره عود می‌کند و زمالنی که فرا گرفتیم ـوقت اعتیاد می‌رود پی کارش تا زمانی می‌خوریم زمین این هست وقتی یاد بگیریم که چطور از زمین بلند شویم دیگر زمین نمی‌خوریم.

خواست. ماهیت خلقت همین است تا یاد نگیریم حل کنیم مسئله تکرار می‌شود تا ما یاد بگیریم اگر بخوبی خودمان حل کردیم که فبها وگرنه به سختی ودشواری می‌آموزیم زندگی همین است اگر از آموزگار آموختیم که آموختیم وگرنه از روزگار می‌آموزیم.

چشمه باید طوری باشد که از خودش آب بدهد واگر باسطل داخلش آب بریزیمآن چشمه چشمه نمی‌شود انسان باید خودش کارش را انجام بدهد؛ خودش وظائف زندگی‌اش را انجام بدهد. انسان خودشان بر خودشان ظلم می‌کنند، یعنی مظلوم کسی است که مورد ظلم قرار می‌گیرد. وخودش در این قضیه مسبب است.


زمامدار راستی: زمانی و اوضاعی بر مردمان برخود کرده اند از آسمان هم فرش آمده بود و شاید هم قادر به انجام عدالت نبودند اما شروع و آغاز راه فقط یک فرمان است که باید باشد، حال این فرمان به صور مختلف میتواند مکتوب بشود. زمانی که از ظلم بر مردمان بر خود میکردند، انسانها خودشون هستند که بر خودشون ظلم میکنند یعنی مظلوم خودش سبب ظلم هست.

در یک جامعه هم مردم بایداصول را یاد بگیرند. جنگ وستیز یاد نگیرند. بلکه باید درست زندگی کردن؛ فساد نکردن را یاد بگیرند. یک جامعه را فقط یک فرد که در رأس است نمی‌تواند درست کندکسی که از کار خود کم می‌گذارد و ظلم می‌کند از وظیفه خود شانه خالی می‌کند و رشوه اخذ می‌کند. یک چنین جامعه ای خودشان به خودشان ظلم می‌کنند. اگر کسی حق وحساب ناروا از کسی بگیرد، صد جای دیگرعوضش را حق وحساب باید بدهد، زباله ریختن وتخریب طبیعت؛ تصرف حریم رودخانه، کلاه برداری، نا حق کردن نمونه ای از ظلم است که در نهایت به خود فرد ظالم بر می‌گردد. در واقع کسی بر مردمانستم نمی‌کند بلکه این خود مردم‌اند که بر خودشان ظلم می‌کنند وستم روا می کنندوجا معه را از نظم ونظام خارج می‌کنند. در کتاب شریف آمده تمدن‌های قدیم مردمان بر خودشان ظلم می‌کردند، وفرمان می‌آید که همگی نابود شوند. آن هنگام که کاری از دست کسی بر نمی‌آید فرمان صادر می‌شد و کسانی مثل پیامبران می‌آمدند. خداوند پیامبر با دستورات جدید گسیل می کردتا این مسائل درست شود. زمانی که فردی از زیر بار کمرک وعوارض ومالیات فرار می کردفقط به دولت و حکومت ظلم نمی‌کند. در واقع در حق یک یک مردم جامعه ظلم می‌کند؛ و این پول باید برود در خزانه دولت وصرف ساختمان، مدرسه، بیمارستان ... گردد؛ اما در نهایت زن بچه‌هایش در جای دیگر ده برابر این پول را خرج می‌کنند. وظلم به خودش بر می‌گردد. قوانین دینی نتیجه‌اش نسبت به قوانین مدنی خبلب یهتر جواب می‌دهد. وقوانین دینی مسائل اخلاقی است. وخیلی از انسان‌ها از روی اخلاقیات از انجام بعضی از کارها اجتناب می‌کنند. ومی گوینداین کار حرام است یا حلال و بعضی از انسان‌ها راه گریزی پیدا می‌کنند تا آن حرام را حلال توجیح کنندتا کلاهبر داری را انجام دهند تا ما اجراء نماییم.

قوانین الهی فقط در روزه و حج  و نماز نیست. عده ای ممکن است از یکسری اعمال دینی جهت مخفی نمودن اعمال  نا شایست خود سو استفاده کنند؛ که در اینصورت آنه شاگرد شیطان هستند. دروغ؛ رشوه، فساد، دخالت در امور دیگران تجسس، غیبت، پیمان شکنیخواستنخوبیها برای خود و بد خواهی برای دیگرانایتها زیر پا گذاشتن قوانین الهی است فرامین الهی مکتوب یا شفاهی برای جلو گیری از این‌ها نازل شده است وقوانین الهی در ظاهر امور نیستندبا همین قوانین ما می‌توانیم شهرها را آباد وقابل سکونت گکنیم وبعضی از شهرها امنیت ندارند ویک گروهی به اسم دین بمب گذاری افتخاری ده‌ها مرد وزن وکودک مسلمان بیگناه را نابود  می‌کنند ودست به جنایت می‌زنند واینها باعث دین ستیزی می شودغافل از اینکه اگر جنگلی را با گلوله آتش، به آتش بکشیم نه تقصیر فاعل نه گلوله آتش است، مشکل از دین نیست مشکل را کسانی است که  به اسم دین دارند  قوانین الهی را نقض می‌کنند.

آموزش وقت می‌برد واولش سخت نشان می‌دهد وکسی نمی‌تواند یک مرتبه وارد سفر دوم شود و جهان بینی لازم را کسب را کسب نماید.

یک راهنما مثل یک باغبان است که اولش سختی دارد ولی وقتی شاگردانش آموزش گرفته وبه رهایی رسیدند می فهمدکه به چه محصول خوبی رسیده وچه عمل عظیمی انجام گرفته است که همان احیای نفوس است؛ اما این آموزش ممکن نیست مگر اینکه شرایط فراهم باشد و متون آموزشی مهیا باشد؛ خود شخص بخواهد، راهنما موجود باشد، درس بر قرار باشد، کلاس، سی دی آ موزشی درست باشد وهمه چیزفراهم باشد آتوقت ما به نتیجه می‌رسیم.


تایپ ونوشتار همسفر مریم وشهلا





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :